Ostatni czas na kredyt dla imigranta ?

31
Styczeń 2014

Czy dotarła do Was (zarabiających w innej walucie niż PLN) już informacja na temat nowej rekomendacji S wydanej przez KNF na 2014r. Zgodnie z tą rekomendacją, kredyty w polskich bankach będą praktycznie niedostępne dla polskich emigrantów. Polecam artykuł poniżej:



http://inwestycje.pl/kredyty/Ostatni-czas-na-kredyt-dla-imigranta;222731;0.html

 
Dzięki Jacek za link

Komentarze:

  • Bylem wychowany w rodzinie gdzie uczono mnie, ze kredyt to zlo i ze trzeba pracowac. Przez to mam bardzo negatywny stosunek do kredytu. Wydaje mi sie, ze psycha by mi siadla, jakbym mial 30-letnie zobowiazanie.
    Moj plan jest taki, zeby pierwsza nieruchomosc kupic za gotowke. Jesli okaze sie to sukcesem i bede mial z tego staly przyplyw kasy, to potem moglbym ewentualnie rozwazyc wziecie kredytu ktorego rata nie przekracza miesiecznego wplywu z drugiej nieruchomosci. Moglbym tez rozwazyc wziecie malego kredytu <80k PLN ktory bylbym w stanie splacic w ciagu powiedzmy 2-lat z pracy na etacie i inwestycji (akcje/surowce).
    W miedzyczasie ciagle pracuje nad podwyzszeniem swoich wplywow z etatu i zmniejszeniem kosztow. Aktualnie cisne szefa o to zeby mnie przeniosl do PL na 6-12 miesiecy. Pozwoliloby mi to znacznie ograniczyc koszty, przy tych samych zarobkach. Dzieki temu mialbym tez szanse potrenowac troche inwestowanie w nieruchomosci w PL osobiscie. Bardzo mi zalezy na tej wiedzy i umiejetnosci.
    Wracajac do kredytow to ciekawy jestem co powie bank w przypadku dochodow w EUR z etatu i skromnych dochodow w PLN z juz wynajmowanych nieruchomosci.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

    Krzysiek 31 stycznia 2014 o 02:06 Odpowiedz
    • Dzięki Krzysiek za komentarz , myślę że masz zdrowe podejście i życzę powodzenia w realizacji planów .

      Kamil K 31 stycznia 2014 o 11:02 Odpowiedz
  • No pieknie, jak zwykle z mysla o mnie wszystko, tyle tylko ze w ten oto sposob zostalem upierdzielony. Zdolnosc kredytowa bede mial dopiero kwietniu. Nawet nie zaczalem przygody z nieruchomosciami na powaznie…
    Moze wprowadza przez to kredtyty w funtach i koronach norweskich :/

    daawid 31 stycznia 2014 o 15:00 Odpowiedz
  • Dzieki Julia/Kamil za podanie szczegolowego info na temat planowanych zmian w materii kredytowania z punktu widzenia emigranta. Jesli polski system bankowy zacznie rygorystycznie przestrzegac tych przepisow to zamknie sobie dostep do duzego grona najlepszych klientow: inwestorow zagranicznych, ktorzy stanowia potencjalnie o wiele nizsze ryzyko niewyplacalnosci niz Polacy mieszkajacy w kraju.

    Ciekawe czy i tym razem rodacy wykarza sie innowacyjnoscia i znajda sposob na obejscie tego idiotycznego (z punktu widzenia interesow banku i naszych) aktu prawnego…

    Daawid – nie przejmuj sie, nie tylko Ty jestes w takiej sytuacji.

    Ted Mock 31 stycznia 2014 o 15:23 Odpowiedz
  • A może to taka „zachęta” rzadu do powrotu z za granicy? 🙂

    RC 1 lutego 2014 o 01:05 Odpowiedz
    • Te ich wspaniale pomysly 😛
      Pierwsza mozliwosc (troche kasa w „błoto”) to otworzyc firme w Polsce i zatrudnic sie, wyplacajac w zlotowka z tego co sie zarobilo zagranica. Oczywiscie podatki beda nieuniknione 🙁

      daawid 1 lutego 2014 o 14:49 Odpowiedz
  • Super jest Twój blog, właśnie czegoś takiego szukałem. Mam nadzieję, że nie będziesz robić problemów z tego powodu, że dodam Cię do mojej listy blogów, na których się wzoruję. Czekam na następne, ciekawe wpisy, pozdrawiam

    Luki Iksiński 2 lutego 2014 o 23:20 Odpowiedz
  • Witam
    Trafiłem tu po raz pierwszy i jestem pod wrażeniem tylu fachowych publikacji.

    Jestem laikiem i dopiero szukam wiedzy .

    Czy może mi ktoś podpowiedzieć w tak nietypowej sprawie :

    Chcę kupić wraz z dobrą znajomą (jako współwłasność) obiekt ,w którym są 4 lokale i są w tej chwili wynajmowane 4 podmiotom prowadzącym dg , do tego na piętrze chcemy nieużytki zamienić na 4 mieszkania i również wynająć.

    Znajoma jest lekarzem i wykładowcą na uczelni ,prowadzi własną dg ,ale nie jest vat-owcem.
    Ja prowadzę handel na ryczałcie i też nie jestem vat-owcem.

    Czy musimy te wynajmy prowadzić jako dg ,czy możemy prywatnie ?

    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.

    Anonymous 3 lutego 2014 o 10:58 Odpowiedz
    • Witam serdecznie i dzięki za pytanie , myślę ze najlepiej będzie jak zwrócisz się z nim do Grzegorza Grabowskiego specjalisty od tego typu tematów , On z pewnością Ci odpowie , link do jego bloga jest po prawej stronie – wynajmistrz

      Kamil K 4 lutego 2014 o 01:36 Odpowiedz
  • Dzieki za podjecie tematu Julia. Slawek ostatnio popelnil na Fridomii wpis na ten temat i jest tam juz sporo ciekawych komentarzy. Miedzy innymi znalazlem tam link do artykulu, ktory w nieco innym swietle przedstawia sytuacje: http://oszczedzarka.co.uk/2014/01/21/rekomendacja-s-a-kredyt-dla-emigranta/ Usiluje wlasnie skonsultowac sie z firma doradcow kredytowych w Polsce, zeby wyjasnili nam, o co wlasciwie chodzi… Temat napewno podejmiemy na spotkaniu ze Slawkiem 10/02 w POSKu

    Jacek 3 lutego 2014 o 12:28 Odpowiedz
    • Dzięki Jacek za linka , poczytałem 🙂

      Kamil K 4 lutego 2014 o 01:37 Odpowiedz